الردود على الشبهات

ينيس ويمبريس – من اين عرف الرسول بولس هذه الاسماء؟

ينيس ويمبريس – من اين عرف الرسول بولس هذه الاسماء؟

 

ينيس ويمبريس – من اين عرف الرسول بولس هذه الاسماء؟

بحث مبسط بخصوص اسماء السحرة فى رسالة معلمنا بولس الرسول فى رسالته الثانية لتمليذه تيموثاوس
وَكَمَا قَاوَمَ يَنِّيسُ وَيَمْبِرِيسُ مُوسَى، كَذلِكَ هؤُلاَءِ أَيْضًا يُقَاوِمُونَ الْحَقَّ. أُنَاسٌ فَاسِدَةٌ أَذْهَانُهُمْ، وَمِنْ جِهَةِ الإِيمَانِ مَرْفُوضُونَ.
من اين عرف الرسول بولس تلك الاسماء؟؟
هل هى من تاليفه وليس لها ادلة؟؟؟
وهل وردت فعلا فى التقليد اليهودى؟؟؟
وما هى ادلة ورودها فى التقليد اليهودى؟؟
تحليل بسيط للموضوع باقوال العلماء

 


بعض اقوال الاباء للتاكيد
القديس ثيؤودوريت من القرن الرابع

From Unwritten Tradition? Theodoret of Cyr: Paul takes the story of Jannes and Jambres not from holy ******ure but from an unwritten Jewish tradition. Interpretation of the Second Letter to Timothy.31

 

31 31 PG 82:847B/848B.
Gorday, P. (2000). Colossians, 1-2 Thessalonians, 1-2 Timothy, Titus, Philemon. Ancient Christian Commentary on ******ure NT 9. (262). Downers Grove, Ill.: InterVarsity Press.


القديس يوحنا ذهبى الفم

An Unknown Tradition. Chrysostom: Who are these? The magicians in the time of Moses. But how is it their names are nowhere else introduced? Either they were handed down by tradition or it is probable that Paul knew them by inspiration. Homilies on 2 Timothy 8.29

 

29 29 NPNF 1 13:505.
Gorday, P. (2000). Colossians, 1-2 Thessalonians, 1-2 Timothy, Titus, Philemon. Ancient Christian Commentary on ******ure NT 9. (262). Downers Grove, Ill.: InterVarsity Press